Chihuahuan Desert Nature Center and Botanical Gardens

#ChihuahuanDesertNatureCenter #BotanicalGardens #cactus #greenhouse #fortdavis #west #texas #october2016







I want to show you another highlight from our West Texas Roadtrip. I promise - it is the last post about the desert area;) My next trip - and post I guess - will be a city trip. I do not tell more yet;)

Ich moechte Euch heute ein weiteres Highlight von meinem West-Texas-Trip zeigen. Ich verspreche, es wird der letzte Beitrag aus der Gegend West-Texas sein;) Mein naechster Trip - und ich schaetze auch Beitrag - wird wieder eine Staedtereise. Mehr verrate ich noch nicht;) 












The "Chihuahuan Desert Nature Center and Botanical Gardens" (Link klick hereis located close to Fort Davis in West Texas. The garden includes a lot of beautiful species of trees, shrubs, plants and cacti. There are different types of hiking trails with spectacular views to the mountains. I realized again, how beautiful and multi-faceted is Texas.

Der "Chihuahuan Desert Nature Center and Botanical Gardens" (Link klickt hierliegt Nahe der Kleinstadt Fort Davis in West-Texas. Im Garten findet man viele wunderschoene unterschiedliche Baeume, Straeucher, Pflanzen und Kakteen. Es gibt Wanderwege, unterschiedlicher Dauer und Schwierigkeitsgraden mit spektakulaeren Blicken auf die Berge. Mir wurde hier wieder klar, wie wunderschoen und facettenreich Texas ist.





This trip to West Texas inspired me, because of the different things to discover: on the one hand beautiful nature, wide land, and hills, and on the other hand design and art in an area I'd have never expected (to see more check out my last posts).

Dieser Trip nach West-Texas hat mich begeistert, weil das Land dort ganz unterschiedliche Dinge zu bieten hat: einerseits wunderschoene Natur, weite Landschaften und Berge, andererseits Design und Kunst in einer Gegend in der ich das nie so erwartet haette (mehr seht Ihr dazu in meinen letzten Beitraegen).


 

See you soon!

Bis bald!

Eure Christine

Kommentare

Beliebte Posts