A Review: Museums of Modern Art in Washington D.C.

#modernart #washingtondc #smithonian #americanart #nationalportraitgallery #hirshhorn #renwick #gallery #museum #december2016

Hirshhorn Gallery




Hirshhorn Gallery

Hirshhorn Gallery

Hirshhorn Gallery

Hirshhorn Gallery

National Portrait Gallery


National Portrait Gallery

National Portrait Gallery

Smithonian American Art Museum

Smithonian American Art Museum



Renwick Gallery


Washington D.C. - a wonderful city to visit great museums. The best is, the most are for free! I am not the typical museum fan. I am more the very fast observer. Of course, I walk through and view the exhibits, but I could not stand minutes long in front of an object. For my Washington D.C. trip, I decided to visit some of the Modern Art museums and I was very impressed about all! I found not only the "typical" art, like pictures, photos or objects, no, I saw "lively" art, like a centralized music video on multi TVs, a guitarist's life performance posed as a shop-window mannequin, neon signs, "moving" portraits from common people on TVs, different color moving pictures on huge meshes (all the visitors laid on the ground and watched from the bottom!). I want to give you just a very short overview and say, if you like art, and if you are open minded about "other" things, you will love it! 

Washington D.C. - eine wunderbare Stadt, in der man viele grossartige Museen besichtigen kann. Das Beste ist, die meisten haben freien Eintritt! Ich bin nicht der typische Besucher eines Museums. Ich bin eher der "schnelle" Betrachter, schaue mir zwar alles an, kann aber nicht minutenlang vor einem Objekt stehen und es betrachten. Fuer meine Reise nach Washington D.C. entschied ich mich, einige der Modern Art Museen zu besuchen, und ich muss sagen, ich war sehr beeindruckt! Ich fand nicht nur die "typische" Kunst, wie Gemaelde, Photos oder Gegenstaende, nein, ich sah "lebende" Kunst wie Musikvideos zusammengespielt dargestellt auf mehreren Fernsehern, einen Life-Auftritt  einer Gitarristin posiert als Schaufensterpuppe, Neonschilder, Videos im Zeitraffer von Menschen aus dem Alltag,  grosse Netze an der Decke die ihre Farben wechselten und somit die Struktur (jeder Besucher lag am Boden und betrachtete die Farbspiele von dieser Perspektive!). Ich moechte Euch nur einen kleinen Ueberblick geben und sagen, wenn Ihr Euch ein bisschen fuer Kunst interessiert und offen seid fuer "andere" Dinge, dann werdet Ihr diese Museen moegen!

When were you impressed about something? What is your favorite museum?

Wann ward Ihr das letzte Mal positiv beeindruckt von etwas, was anders gedacht war? Welches ist Euer Lieblingsmuseum?

Eure Christine



ALL PHOTOS AND TEXTS ARE MADE BY MYSELF UNLESS OTHERWISE NOTED.

Kommentare

Beliebte Posts