Nook. - Where to go for Brunch in Tucson, Arizona


#Tucson #Arizona #Nook #UrbanKitchen #May2016



Maybe you remember my last post about Tucson some month ago (if not, klick here). So you know, I like Tucson very much because of the nice environment with hills and cactus.

Vielleicht erinnert Ihr Euch an meinen letzten Post ueber Tucson vor ein paar Monaten (falls nicht, klickt hier). Dann wisst Ihr sicherlich, dass ich Tucson sehr mag, wegen der tollen Umgebung mit Bergen und Kakteen. 


Now we went to Tucson again. Although unfortunately just for one night, but better than nothing.

Nun waren wir wieder in Tucson. Zwar leider nur fuer eine Nacht, aber besser als gar nicht.


We went for brunch to a relative new urban kitchen called Nook. It opened one year ago. The kitchen was wonderful and the food was delicious. I had folded eggs with vegetables - which I had in the most cases - and I loved the smashed hash very much because they were a little bit spicy and not fat. There was an open kitchen concept so you can watch how the chefs prepared the different dishes.

Wir gingen zum Brunch in ein neues Restaurant genannt Nook. Es eroeffnete vor einem Jahr. Die Einrichtung innen und aussen war genau mein Stil und der Brunch war koestlich. Ich hatte Omlett mit Gemuese - was ich meistens esse - und ich liebte die Bratkartoffeln, die scharf gewuerzt und gar nicht fett waren. Die Raeumlichkeit war offen, also die Kueche war im Restaurant so integriert,  dass man den Koechen beim kochen gut zusehen konnte.



Outside in the patio was the waiting area. It was a cool patio with tables, chairs, lounge chairs, a bar and beds with fresh greens. So they used local fresh ingredients. By the way, the local ingredients are a relative new trend in the USA, which I read so often at new places.

Aussen war ein kleiner Innenhof, der Wartebereich war. Es war toll dort mit Tischen und Stuehlen, Loungesesseln, einer Bar und Beeten mit frischen Kraeutern. Es wurden also frische und lokale Zutaten verwendet. Nebenbei bemerkt sind lokale Zutaten ein Trend in den USA, den ich mittlerweile oft bei neuen Restaurants lese.




It was a great brunch and I recommend it to everybody who is looking for a cool modern restaurant with new american cuisine, inclusive fair prices and healthy food.

Es war ein toller Brunch und ich empfehle es fuer alle die coole, moderne Restaurants mit neuer amerikanischer Kueche moegen, inklusive fairen Preisen und gesundem Essen.

Your/Eure Christine

Kommentare

Beliebte Posts